محل لوگو

پژوهش روایی از فعالیت یادگیری


پژوهش روایی از فعالیت یادگیری

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 38

 

 

 

 

مقدمه

در پژوهش روایی انجام شده ابتدا به تبیین مسئله مورد نظر در قالب (انچه هست) می پردازم که در طول کاورزی با ان مواجه شده ام و سپس شرایط، معیار ها و استانداردها را در قالب (انچه باید باشد) بیان کرده و در نهایت حاصل تفکرات و اندیشه خود را در این مورد ذکر کرده و با ارائه پیشنهاداتی در خصوص حل این مسئله مبحث را به پایان می رسانم.

تبیین مسئله (انچه هست)

همانطور که می دانید در چند سال گذشته تغییرات اساسی ای در نظام اموزش و پرورش کشورمان صورت گرفته است. یکی از این تغییرات مهم جایگزین شدن نظام ارزشیابی توصیفی به جای نظام ارزشیابی نمره دهی در دوره ی ابتدایی می باشد.

در همین خصوص بنده در کارورزی گاهی اوقات بنده مشاهده میکردم که بیشتر وقت و انرژی معلمین در خصوص طراحی و تکمیل پوشه کار های دانش اموزان صرف میشد .همچنین توجیه دانش اموزان و والدین انها نیز در این خصوص کاری بس دشوار و طاقت فرسا می باشد و در بیشتر موارد باعث خستگی و ازردگی معلمین میشود و به طبع ان مشکلات دیگری نیز به وجود امده که این مسئله نظر بنده را جلب کرد تا این مسئله را به عنوان موضوع درس پژوهی خویش انتخاب کنم.

حال باید ببینیم که اجرای این طرح تا چه حدی موفق بوده است.

اگر به این مبحث بپردازیم متوجه میشویم که در عمل اجرای این طرح چندان موفقیتی را حاصل نکرده است.

 

مهمترین دلایل عدم موفقیت این طرح به شرح زیر میباشد: (معایب این طرح)

1-وقت گیر بودن : با توجه به اینکه در این طرح باید برای هر دانش اموز پوشه کار طراحی گردد و نیز وضعیت تحصیلی هر دانش اموز در هر درس به طور مجزا توصیف شود در نتیجه بسیاری از معلمان این طرح را با دقت مورد توجه قرار نداده و به صورت مختصر اجرا میکنند.

2-عدم اطلاعات کافی معلمین در خصوص اجرای این طرح

3-عدم اگاهی و مشارک والدین در این طرح : یکی از مبانی مطرح شده در این طرح مشارکت و نظر سنجی از والدین در امور تحصیلی و نظارت انها بر پوشه کار فرزندان است که در بیشتر موارد والدین مشارکت کافی ندارند و یا به علت عدم اگاهی این طرح را کم اهمیت جلوه می دهند.


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 142

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما