محل لوگو

پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نمـاز


پاورپوینت راه های جذب دانشجویان به نمـاز

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 91

 

 

 

 

 

 

بخشی از متن:

اشاره دستورات الهي براي به سعادت و كمال رسانيدن انسان‌ها و در نهايت رسيدن به قرب خداست. براي نيل به اين مقصود خداوند متعال پيامبراني و به ويژه آخرين سفيرش، پيامبر اعظم حضرت محمّد مصطفي (ص) را فرستاد تا انسان‌ها را در يك برنامة تدريجي از انواع آلودگي‌ها، خرافات، كجروي‌ها، و زنگارهاي شرك ـ‌كه همچون غُل و زنجير بر پيكرشان سنگيني مي‌كرد ـ رهايي بخشند. از جملة اين دستورات، فريضه مقدس «نماز» است كه ستون دين است و با پذيرفته شدن آن ساير اعمال نيز پذيرفته مي‌شود. و اگر مورد پذيرش قرار نگيرد، ساير اعمال نيز بي‌نتيجه و مردود است. نماز در حقيقت به منزلة آرم اسلام است و به ساير كارهاي ما، در زندگي ارزش و اعتبار مي‌بخشد. يقيناً يكي از دغدغه‌هاي استادان معارف اسلامي، دعوت و جذب دانشجوياني است كه احياناً اهميت كمتري به نماز مي‌دهند. آنچه در اين مقاله مورد بحث قرار مي‌گيرد عبارت است از عواملي كه در جذب دانشجويان و جوانان به اين فريضه الهي مؤثرند.

 

1- ترسيم جذابيت‌هاي نماز

هنگامي كه انسان از زيبائي‌ها و جذابيت‌هاي عبادات به ويژه نماز كه ستون دين است، آگاه شود، پايبندي و توجه به آن فزوني مي‌يابد و مي‌كوشد به نحو احسن آن را به جا آورد.

براي روشن‌تر شدن اين موضوع ذكر برخي از بيانات نوراني حضرات معصومين ـ عليهم‌السلام ـ‌ ضرورت دارد. پيامبر اسلام (ص) در اين خصوص مي‌فرمايد: «نماز به نهري تشبيه شده كه انسان روزي پنج بار در آن شستشو مي‌كند و ديگر چركي باقي نمي‌ماند.(حر عاملي، وسائل الشيعه،ج 3، ص 7، نهج البلاغه، خطبه 199،ص 307)

و يا فرمود:نور و روشني چشم من در نماز است(مجلسي، بحارالانوار، ج 77، ص 77)

و نيز فرمود: نماز، به منزلة پرچم و آرم و نشانة مكتب اسلام است.(متقي هندي، كنزالعمّال في السنن و الافعال، ج 7 ص 279)


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 377

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما